Widget Random Post No.

7 Rekaan Dalaman Teksi
Berwarna Warni di Mumbai, India

As-Salam para pembaca. Orang kata jauh perjalanan luas pengalaman. Sebab apa? Sebab ada sesetengah perkara dan benda, kita tidak jumpa di tempat kita, tetapi ada di tempat orang. Kalau kita tidak mampu untuk "menjauhkan perjalanan", kita perbanyakan pembacaa, sebab melalui membaca kita boleh belajar dan tahu dari pengalaman orang lain.

Saya tertarik dengan satu laporan berita tentang teksi warna warni di Mumbai, India - bukan bahagian luaran, tetapi bahagian dalam teksi. Bahagian dalam teksi dihias dengan fabrik pelbagai corak dan rekaan bagi menimbulkan rasa ceria dan menarik minat pengunjung menggunakan perkhidmatan teksi di Mumbai.

Idea ini diilham oleh sebuah firm seni yang dikenali sebagai Taxi Fabric. Sehingga kini, mereka berjaya mencipta 26 rekaan berbeza dan teksi berkenaan turut digunakan dalam muzik video kumpulan Coldplay: Hymn for the Weekend. Gambar-gambar di bawah adalah 7 Contoh Rekaan Dalaman Teksi Berwarna Warni di Mumbai, India oleh para pereka muda India. Memang menarik dan kreatif idea seperti ini.








Semasa saya berpeluang pergi ke India atas urusan kerja pada tahun 2014, saya hanya sempat berada di New Delhi atas sebab kekangan masa. Mungkin satu hari nanti saya, isteri dan anak perempuan saya patut ke Mumbai dan merasai pengalaman menaiki teksi-teksi ceria di sana.

It is just a taxi by the idea is incredible. I wonder if Malaysia has this.
7 Rekaan Dalaman Teksi
Berwarna Warni di Mumbai, India
7 Rekaan Dalaman Teksi <br>Berwarna Warni di Mumbai, India
Reviewed by faizalnizam on February 25, 2016 Rating: 5

2 comments:

  1. Hmhm that's good Taxi. Apakah ini sebuah film yang berkutat dengan Taxi?

    ReplyDelete
  2. Loo macam teksi budak-budak pulak. Kalau ada colorful mcm ni, muzik pun kena yang happy2 la baru ngam..

    ReplyDelete

appreciating your feedback and response!

Post Counts

Powered by Blogger.