Widget Random Post No.

Community Shied 2011 | Sebuah Kisah "Come Back" Luar Biasa

Aku teruja sungguh dengan perlawanan Perisai Komuniti (Community Shield) dan aku percaya golongan anti-United memang dah berkira-kira mahu meraikan kekalahan United apabila City mendahului 2-0. Dan kiraan itu semua dinafikan oleh gol kemenangan sumbangan Nani pada masa kecederaan dengan larian solo dan penyudah tenang.

City mendahului dengan jaringan Lescott dan Dzeko dan mereka barangkali sudah melihat kemenangan di hadapan mata ketika itu. Namun prinsip perlawanan bola mudah - selagi pengadil tidak meniup wisel penamat selagi itu apa-apa boleh berlaku - dan prinsip sekali lagi dibuktikan benar oleh Red Devils.

Ketinggalan 0-2 pada separuh masa pertama, Smalling merapatkan jurang gol pada minit ke-52 dan 6 minit kemudian Nani menjadikan kedudukan gol kembali seimbang. Pasti ramai menyangka perlawanan akan ditentukan melalui sepakan penalti tetapi Nani menafikan segala-galanya dengan larian solo dan penyudah tenang memperdaya penjaga gol City.

Satu lagi come back luar biasa oleh pasukan luar biasa dalam Liga Perdana Inggeris dan dalam dunia.
Community Shied 2011 | Sebuah Kisah "Come Back" Luar Biasa Community Shied 2011 | Sebuah Kisah "Come Back" Luar Biasa Reviewed by faizalnizam on August 08, 2011 Rating: 5

4 comments:

  1. ::anisa::
    dengkilah tu. hahahaha.

    ReplyDelete
  2. manu sll mng last minit punya gol... ni yg tak puas hati ni...ekeke

    u'll never walk alone bro...

    ReplyDelete
  3. ::mario::
    hahaha. hero tu brother.

    takpe2.kita mulakan musim baru dengan saingan lebih sihat.

    ReplyDelete

appreciating your feedback and response!

Post Counts

Powered by Blogger.