Widget Random Post No.

Berpisah Demi Arah Hidup Masing - Masing

Saya ada ceritakan sebelum ini yang saya menyukai lagu-lagu yang menggunakan nama wanita sebagai "gist" lagu tersebut. "Rozana" sememang salah satu lagu kegemaran saya yang telah saya kongsi dalam entri yang lalu.

Perbezaan nilai-nilai tertentu seperti darjat, kedudukan dan pendidikan, pada fikiran saya, bukanlah satu isu lagi dalam konteks dunia hari apabila seorang wanita hendak dijodohkan dengan seorang lelaki ataupun sebaliknya.

Walau bagaimanapun itu tidak bermakna semua ibu bapa di dunia punya fikiran "tidak kisah" seperti itu. Masih terdapat golongan yang sangat-sangat mementingkan persamaan taraf, pendidikan dan sebagainya.

Malah perbezaan arah tuju perjalanan hidup juga faktor memisahkan dua jiwa yang dipenuhi cinta. Jadi kali ini saya tampilkan sebuah lagu yang berjudul ::


TIARA - Kris
Tiara... menggamit kenangan zaman persekolahan
Tiara... ku mimpi kita bersanding atas kayangan
Seakan bisa kusentuh peristiwa semalam
Di malam pesta engkau bisikkan
Kata azimat di telinga

Kita... terpaksa berpisah untuk mencari arah
Kita... dipukul ombak hidup alam yang nyata
Engkau jauh meniti puncak menara gading
Yang menjanjikan hidup sempurna
Tapi aku hanya tunduk ke bumi
Hidup tertekan

Jika kau bertemu aku begini
Berlumpur tubuh dan keringat membasah bumi
Di penjara terkurung terhukum
Hanya bertemankan sepi

Bisakah kau menghargai
Cintaku yang suci ini...
Oh! Tiara... pedihnya
Dapatkah kau merasakan...

Bisakah, masih bisakah
Engkau hargai cintaku lagi
Oh! Tiara pedihnya dapatkah kau merasakan
Oh! Tiara pedihnya dapatkah kau merasakannya...
Tiara... Oh.!
Berpisah Demi Arah Hidup Masing - Masing Berpisah Demi Arah Hidup Masing - Masing Reviewed by faizalnizam on December 05, 2010 Rating: 5

7 comments:

  1. Knp entri Lagu tangkap leleh ni Beb? Haha. Jon karaoke lagi....! Hihi.

    ReplyDelete
  2. mmm...kenangan aku kembali semula! ='(

    ReplyDelete
  3. ehehe..bro, kat Gerik takde tempat karok ke?dgr dah menggigil-gigil dah tgn..:D

    ReplyDelete
  4. @myra
    nak karok sgt .. tu yang layan share kat blog ni :)

    @anis izyan
    kat entri ni takde audio.. so kalau nak dgr, anis boleh cari dekat 4shared.com ye.

    @alex77
    releks bro.. jgn sedih.. ada jodoh, tak ke mana nya.

    @tengkorakemas
    ada tu ada bro.. tp cikai ar.. nak karok pun tak layan.. hehehehe..

    ReplyDelete
  5. lagu ni tetiap petang ibu & ayah karok sesame2
    hehehhe
    eeeuuwww..terhalang oleh org tua?darjat?
    sentap sangat.
    huhu

    ReplyDelete
  6. @anisa
    its okay. jgn sentap2 sgt yer. :)

    ReplyDelete

appreciating your feedback and response!

Post Counts

Powered by Blogger.