Widget Random Post No.

Bas Terjunam Ke Dalam Gaung 24 Pelancong Iraq Terkorban

Di Tehran, Iran 24 orang pelancong dari Iraq terbunuh dan 16 lagi cedera apabila sebuah bas yang mereka naiki terhumban ke dalam gaung semasa sedang melalui sebatang jalan di pergunungan Alborz.

Alborz yang juga ditulis sebagai Alburz, Elburz, atau Elborz adalah sebuah banjaran gunung yang terletak di utara Iran. Pergunungan Alborz ini memanjang dari sempadan Azerbaijan sepanjang kawasan barat dan keluruhuan selatan pantai Laut Caspian dan terus ke Timur Laut bertemu di Pergunungan Aladagh di bahagian utara Khorasan.
Gambar sekadar hiasan. Kredit: vignette4

Menurut salah seorang pegawai agensi penyelamat, daripada 40 orang mangsa yang terlibat dalam kemalangan tersebut, 25 orang daripada mereka adala wanita dan 5 orang kanak-kanak. Kemalangan berlaku semasa warga Iran sedang keluar dari daearah kerana cuti umum selama 3 hari. Keadaan yang sesak berkemungkinan menjadi punca kepada nahas itu.

Menurut data kerajaan, jumlah korban jalan raya di Iran agak tinggi iaitu melebihi 18,000 kematian pada tahun lepas walaupun negara itu mempunyai jaringan jalan raya yang agak baik.

Sumber: i.  BH Online ii. Wikipedia
Bas Terjunam Ke Dalam Gaung 24 Pelancong Iraq Terkorban Bas Terjunam Ke Dalam Gaung 24 Pelancong Iraq  Terkorban Reviewed by faizalnizam on June 03, 2015 Rating: 5

No comments:

appreciating your feedback and response!

Post Counts

Powered by Blogger.