Widget Random Post No.

BlackBerry Leap Bagus Atau Tidak Bagus?

As-Salam para pembaca. Pasti ramai sudah tahu tentang smartphone terbaru BlackBerry iaitu BlackBerry Leap. Saya memang tiada pengalaman menggunakan mana-mana produk BlackBerry. Semasa BlackBerry Z10 dan Z30 dikeluarkan dan masuk ke pasaran Malaysia, saya masih kurang berminat dengan produk smartphone BlackBerry.

Baru-baru ini BlackBerry memperkenalkan pula BlackBerry Leap. Apabila membaca spesifikasi Blackberry Leap, nampak lebih menarik, nampak bagus dan appealing. Jadi BlackBerry Leap ini bagus atau tidak bagus sebenarnya? Saya ada juga berkira-kira untuk nendapatkan BlackBerry Leap ini supaya dapat alami sendiri baik dan buruknya produk BlackBerry. Tetapi memandangkan harganya yang bermula dari RM1089, saya tidak rasa bertukar ke BlackBerry Leap untuk tujuan cuba-cuba satu tindakann yang bijak.

BlackBerry Leap Bagus Atau Tidak Bagus?


Samada BlackBerry Leap bagus atau tidak bagus bergantung kepada keperluan si pengguna. Saya telah baca beberapa rebiu dan banyak komen tentang BlackBerry Leap. BlackBerry Leap memiliki spesifikasi yang boleh diklasifikasikan sebagai mid-range smartphone.


The BlackBerry Leap brings 4G LTE connectivity, a 5-inch edge-to-edge HD display and BlackBerry's secure BlackBerry 10.3.1 OS platform for users who want a smartphone that is more secure.
Sumber: TechnaveDotCom

At the core, the new device gets its juice from a 1.5GHz Qualcomm Snapdragon S4 dual-core processor combined with a 2GB RAM unit. Although there has been no change at the processor front, the user will experience lesser lags and delays while multi-tasking or switching between apps. The device comes with 16GB of internal storage which can be expanded to 128GB using a microSD card unit. Casual gaming on the phone was smooth although heavy games caused the device to stutter a bit.
Sumber: tech.firstpost.com
Ada pendapat dan/atau rebiu mengatakan BlackBerry Leap ini sesuai untuk eksekutif muda dengan tujuan komunikasi dalam urusan kerja. Ada juga yang berpendapat bahawa BlackBerry Leap ini agak bagus untuk kedua-dua urusan kerja dan peribadi. Banyak pandangan mengatakan BlackBerry adalah produk yang baik dalam terma "produktiviti". Walau bagaimana banyak juga komen yang menyatakan produk BlackBerry masih jauh ketinggalan dan tidak mampu menyaingi flagship smartphone yang menggunakan Android sebagai operating system.

Beberapa komen positif di GSMArena:





Apa pandangan anda tentang BlackBerry Leap? Jika anda langsung tiada pengalaman dengan BlackBerry,sanggupkah anda bertukar kepada BlackBerry Leap untuk merasa pro dan kontra produk BlackBerry? Sekiranya anda sudah guna atau sudah bertukar kepada BlackBerry Leap, adakah BlackBerry Leap bagus atau tidak bagus?
BlackBerry Leap Bagus Atau Tidak Bagus? BlackBerry Leap Bagus Atau Tidak Bagus? Reviewed by faizalnizam on June 07, 2015 Rating: 5

5 comments:

  1. jarang orang pakai blackberry sekarang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la masalahnya. Jarang orang pakai BlackBerry sekarang ni. Kalau beli nanti, tak puas hati, tak boleh pulangkan balik dah.

      Delete
  2. tak pernah cuba blackberry..soo, tak leh kata bagus atau tidak. hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun tak pernah juga. Itu yang timbul persoalan bagus ke tak bagus tu.

      Delete
  3. BlackBerry sesuatu yg anda harus terokai.. Anda pasti tidak akan menyesal.

    ReplyDelete

appreciating your feedback and response!

Post Counts

Powered by Blogger.